Kupujete dovolenou v předstihu? Sjednejte si pojištění storna

Už na podzim začínají cestovní kanceláře nabízet first minute zájezdy na příští léto. Kdo vybírá dovolenou v předstihu, může nejen ušetřit i třetinu z ceny zájezdu, ale také si zajistit místo třeba v oblíbeném hotelu s osvědčeným dětským klubem. Včasný nákup má ale svá rizika. Přečtěte si, proč uzavřít pojištění storna.

Pojištění storna

Řada Čechů nakupuje letní dovolenou na podzim rok dopředu a zimní naopak už v létě. Důvod je jednoduchý – zajistit si místo v požadovaném hotelu nebo penzionu a navíc ušetřit. To ocení především rodiny s dětmi, které si mohou v předstihu na další léto zarezervovat například místo v hotelu s pozvolným vstupem do moře nebo třeba s oblíbeným dětským klubem s českými animátory. V případě zimní dovolené si naopak může více rodin zamluvit celý penzion, ve kterém najdou kromě soukromí i vybavenou hernu a svah s dětským vlekem.

TIP: Podívejte se na aktuální nabídku pojištění storna online.

První nabídky first minute zájezdů na příští letní sezónu se začínají objevovat u českých cestovních kanceláří už na začátku října. Například cestovní kancelář Alexandria slibuje na svých stránkách nejnižší ceny při objednání zájezdu na léto 2018 od 2. října do 12. listopadu 2017. Dobré cestovní kanceláře vám také dají záruku, že vybraný zájezd neprodají později za ještě nižší cenu. Při nákupu na první chvíli lze ušetřit čtvrtinu nebo dokonce třetinu z ceny zájezdu. Jako bonus můžete získat navíc i parkování zdarma na letišti nebo bezplatný pobyt pro děti.

Nemoc, úraz a jiné nepříjemnosti mohou překazit vaše plány

V okamžiku rezervace zájezdu, ubytování nebo letenek si řada lidí vůbec nepřipouští, že by musela naplánovanou dovolenou krátce před odjezdem zrušit. Přitom každý se může dostat do situace, kdy buď sám, někdo z rodiny nebo spolucestující onemocní, zraní se, dostane výpověď ze zaměstnání nebo dokonce zemře. Při zrušení zájezdu si cestovní kanceláře, ubytovatelé i dopravci účtují storno poplatky. Zde platí, že čím blíže je termín odjedu, tím více zaplatíte. Několik dní před odjezdem se obvykle výše storno poplatku rovná zaplacené ceně zájezdu. Může se také stát, že zmeškáte odjezd autobusu nebo odlet letadla a zájezd nevyužijete. Ať už jsou důvody zrušení či nevyužití dovolené jakékoliv, výše finanční ztráty běžně dosahuje desítek tisíc korun.

Pojištění storna se vyplatí

Pokud nechce riskovat ztrátu peněz při zrušení či zmeškání dovolené, vyplatí se sjednat si pojištění storno poplatků. Na uzavření tohoto pojištění musíte myslet dopředu a sjednat si ho už v okamžiku placení zálohy nebo plné ceny zájezdu, ubytování, dopravy a dalších služeb. Pojištění storna musíte uzavřít nejpozději následující pracovní den po zaplacení první zálohy nebo celé ceny. Větší cestovní kanceláře vám většinou toto pojištění nabídnout před podpisem cestovní smlouvy. Výhodnější je ale porovnat si v klidu domova nabídky více pojišťoven, podívat se na rozsah pojištění, pojistné limity a ceny. Porovnat a uzavřít si pojištění storna můžete online na stránkách Pojisteni.com.  

A kolik za pojištění storna zaplatíte? Pokud jste si například koupili desetidenní zájezd k moři pro tři osoby za 40 tisíc korun, zaplatíte podle zvolené pojišťovny od 1 000 do 1 280 korun. Pocit jistoty se za takovou cenu rozhodně vyplatí.

Kdy pojištění storna oceníte?

Pojištění storna kryje řadu rizik. Zahrnuje například riziko nemoci, úrazu, smrti, výpovědi ze zaměstnání pro nadbytečnost, zmeškání odjezdu kvůli nehodě, stávce či živelné události nebo také z důvodu nutnosti setrvání v místě bydliště po požáru nebo krádeži v domácnosti, při předvolání k soudu za účelem podání svědectví a podobně. Kompletní výčet rizik je vždy uveden v pojistné smlouvě. Seznamte se také s výlukami, kdy nemáte nárok na kompenzaci storno poplatků. Mezi běžné výluky patří například nezískání víza, neschválení dovolené nebo při změnách zdravotního stavu v důsledku požití alkoholu nebo jiných návykových látek.

Pokud musíte zrušit zaplacenou dovolenou a máte nárok na plnění z uzavřeného pojištění storna, začněte co nejdříve vzniklou situaci řešit s poskytovatelem služby (tedy cestovní kanceláří, ubytovatelem, dopravcem) a pojišťovnou.