Specializovaný software chránÍ klienty KOMERČNÍ BANKY před phishingem

  • Více než 40 tisíc klientů KB si za dva měsíce bezplatně stáhlo specializovaný bezpečnostní software Trusteer Rapport,
  • Komerční banka předešla více než 200 pokusům o napadení přístupu klientů k internetovému bankovnictví,
  • Počet klientů, kteří se přihlašují do internetového bankovnictví KB ze zavirovaných počítačů, klesl o více než 90 procent.

První výsledky specializovaného bezpečnostního softwaru Trusteer Rapport, určeného pro klienty Komerční banky, překonaly očekávání. O více než 90 % se snížil počet přihlášení do internetového bankovnictví ze zavirovaných počítačů. Speciální software IBM Trusteer Rapport, který zvyšuje ochranu klientského počítače a minimalizuje riziko zneužití přihlašovacích údajů do internetového bankovnictví, si od 4. března 2015 bezplatně stáhlo přes 40 tisíc klientů Komerční banky.

„Bezpečnostní program Trusteer Rapport od společnosti IBM je při odhalování potenciálních kybernetických útoků na naše klienty mimořádně úspěšný. Podařilo se nám již ve více než 200 případech předejít možnému napadení našich klientů přes jejich osobní počítač infikovaný internetovým podvodníkem.,“ uvedl Mojmír Prokop, manažer Distribučních kanálů a Customer Intelligence. Jak dále zdůraznil: „Nejzranitelnějším článkem řetězce je dnes klient sám a jeho osobní zařízení – počítač, chytrý mobilní telefon, či tablet. Proto jsme se klientům v ochraně jejich počítačů rozhodli aktivně pomáhat.“

Bezpečnostní řešení IBM na ochranu počítače klienta funguje na operačních systémech Windows a Mac OS. Klienti Komerční banky si jej mohou instalovat zcela zdarma a bez jakýchkoli podmínek ze zabezpečeného prostředí internetového bankovnictví MojeBanka. Stačí, aby se standardním způsobem přihlásili a program si bezpečně stáhli.

Komerční banka vyzývá klienty, aby se při práci s počítačem, ze kterého se přihlašují do prostředí internetového bankovnictví, chovali maximálně obezřetně. Zejména doporučuje používat výhradně legální software, pravidelně aktualizovat operační systém i další programy (např. internetový prohlížeč, čtečku PDF dokumentů) a používat antivirové programy, opět s jejich pravidelným aktualizováním. Na místě je zejména obezřetnost při otevírání e-mailů i SMS, které se tváří, že jsou odeslány z banky klienta či jiného, na první pohled, důvěryhodného zdroje. Nejdůležitější tipy pro to, jak se chovat bezpečně, i co ve vlastním zájmu nedělat, mohou klienti nalézt v sekci věnované bezpečnosti klientů na webu Komerční banky – www.kb.cz/bezpecnost.

V případě dotazů nebo jakýchkoli pochybností může klient navštívit sekci věnovanou bezpečnosti klientů na webu Komerční banky – www.kb.cz/bezpecnost, nebo by měl kontaktovat zákaznickou linku 955 551 552 či se obrátit na svého osobního bankéře.

 

zdroj: tisková zpráva Komerční banka, a. s.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *