V 80 % případů potřebují řidiči v zahraničí asistenční službu kvůli poruše svého vozidla

Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group (dále jen „ČPP“) každoročně eviduje nárůst počtu zásahů automobilové asistence v zahraničí. Ze statistik vyplývá, že lidé na svých cestách do zahraničí nejčastěji potřebují pomoc asistenční služby při poruše vozidla.

 „O tom, že je dobré se před odjezdem důkladně přesvědčit o technických kvalitách a stavu vozidla, svědčí rostoucí počty zásahů automobilové asistence v zahraničí. Častěji než k dopravním nehodám totiž volají čeští řidiči asistenční službu kvůli poruše svého vozidla, a to v celých 80 procentech případů,“ vysvětluje Miloš Velíšek, ředitel úseku pojištění vozidel České podnikatelské pojišťovny.

Z celoročních statistik vyplývá, že téměř polovinu všech zásahů asistenční služba poskytuje mimo republiku v sousedním Německu. Což je vzhledem k tomu, že bývá tranzitní zemí, jak při cestách na zimní, tak i letní dovolenou, celkem logické. Čtvrtina zásahů připadá na Rakousko a sousední Slovensko a ve zbytku je z ostatních zemí nejvíce zastoupena Francie a Itálie.

„Nejčastějším problémem, kvůli kterému řidiči volají asistenční službu, bývá porucha motoru, defekt pneumatiky nebo potíže se spojkou či řazením,“ vypočítává Pavel Strapko, ředitel asistenčních služeb Global Assistance. „Pro ČPP jsme v roce 2014 zajišťovali celkem 1 500 zásahů automobilové asistence v zahraničí. Průměrná výše pojistného plnění dosáhla 15 000 korun,“ doplňuje informaci ředitel Strapko.

Se sjednaným povinným ručením a havarijním pojištěním u ČPP mohou řidiči čerpat asistenční služby v základním rozsahu až do výše 10 000 korun zdarma. „Pokud jedete do zahraničí, vyplatí se vám připlatit si navýšení bezplatného limitu o Asistenci PLUS,“ doporučuje Miloš Velíšek. S rozšířeným rozsahem asistenčních služeb má klient bezplatný limit navýšen až na 30 000 korun.

Asistenční služby zabezpečuje pro ČPP společnost Global Assistance, tel. číslo 1220,
s možností volání 24 hodin denně, s komunikací v českém jazyce i v případě volání ze zahraničí, tel. číslo +420 1220 nebo +420 266 799 779. Asistence je poskytována nejen při nehodě, ale i při pouhé poruše vozidla, zahrnuje příjezd asistenční služby, opravu na místě, vyproštění a odtah vozidla.

Zdroj: tisková zpráva České podnikatelské pojišťovny

Příspěvek byl publikován v rubrice Havarijní pojištění, Pojištění, Pojištění vozidel, Povinné ručení. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

1 komentář u V 80 % případů potřebují řidiči v zahraničí asistenční službu kvůli poruše svého vozidla

  1. Michal Krutil napsal:

    Ano, přesně takový případ jsem řešil taky. Naštěstí jsem byl jen kousek za hranicemi, na Slovensku…ale už bych to nechtěl. A na vině byla porucha motoru, já bláhový jsem spolíhal na long life olej a počítal jsem s tím, že na výměnu můžu jít až po 30 tis. kilometrech, ale jak se zdá, tak je to jen nějaký „prodejní tah“ – long life olej by se měl měnit úplně klasicky! Jak jsem se dozvěděl poté i z internetu… třeba http://www.autoindividual.cz/clanky/duvody-poskozeni-motoru nebo http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=815&t=1131309&all=1 …tak lidi neblbněte a nevěřte všemu! A hlavně před výjezdem na tu prohlídku radši zajeďte…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *